Wandelcoach Eindhoven
Gezondheid

bestaat een wandelcoach?

Jazeker een wandelcoach bestaat sinds een tijdje. Zo coach loopt een stukje met je mee. Samen kijken naar jouw vraag en vooral kijken welk pad jij kan en wil gaan lopen. We hebben allemaal momenten door onze drukke levens dat we even niet weten welke richting de juiste is. Door de TriA methode in de natuur in te zetten wordt je pad duidelijk voor jou. Dit alles in jouw tijd en tempo. Al tijdens een opleiding tot een coach wordt je duidelijk of dit iets voor je is. het moet je liggen om mensen te coachen, omdat je ze soms moet pushen. Het gaat ook om hoe je loopt bij Vlindercoaching.

 

Wat is een goede wandel techniek?

Lichaamshouding is heel belangrijk. Een juiste houding tijdens het wandelen zorgt ervoor dat je ontspannen kunt lopen. Je kunt de wandelbeweging op de juiste manier uitvoeren en kunt ontspannend ademhalen. Ook voorkom je met een goede houding rugklachten en andere blessures. Zorg ervoor dat je je lichaam houdt en niet met een kromme rug loopt. Maak jezelf lang en leun niet naar voren of naar achteren. Door je buik/navel en je achterwerk ietsje te trekken is het makkelijke om rechtop te lopen. Kijk voor je uit (ongeveer 10 meter) in plaats van naar de grond. Door je kin recht te houden, voorkom je dat je last krijgt van je nek en schouders. let natuurlijk tijden het lopen wel goed op stoepranden of oneffenheden op de weg. Houd je schouders ontspannen en iets naar achteren. Laat je armen losjes met je lichaam meebewegen. Hierbij helpt een wandelcoach ook om het beste te lopen

 

Voeten

Je zou het niet denken. Wandelcoach geeft altijd aan loop goed met je voeten. Wat voor een auto de banden zijn, zijn voor een wandelaar de voeten. Een juiste landing en afwikkeing van je voeten zijn essentieel. Tijdens het wandelen kun je de beweging van je voeten in vijf verschillende fases indelen. Je landt met de achtervoet hiel op de grond. De middenvoet en de voorvoet gaan naar beneden zodat je voet plat op de grond komt te staan. De achtervoet hiel komt van de grond af. De middenvoet komt van de grond af. Je zet af met je voorvoet. plaats je voet altijd recht naar voren op de grond en loop in een smal spoor. Zo krijg je het minst last van je voet tijdens het wandelen. 

Laat een antwoord achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *